torsdag 15. april 2010

Vulkanen Eyjafjallajökull

Jeg sitter og leser nettnyhetene om vulkanutbruddet på Island. Hva jeg leser, skal jeg ikke gjengi noe av, men jeg får endel tanker.......


Det som skjer, er en naturkatastrofe i vår umiddelbare nærhet, og en katastrofe som påvirker hele Norge, både infrastruktur og beredskap.


Mennesker som - er oppgitt over at Avinor har valgt å stenge luftrommet over Norge, slik at all flytrafikken er stoppet. Det er vel bedre å være trygg på bakken, enn ombord i et fly hvor en risikerer at motorene stopper på?
Det finnes lite frustrasjon blant folk flest foreløpig - over at alle ambulansefly også står på bakken. 
Helsemyndighetene går også ut med info om helsefare pga støvpartiklene i asken. At det luker svovel ( er slettes ikke noen godlukt) 'klages' det også over.....


Jeg regner med at klageomfanget bare vil øke de nærmeste dagene.


Jeg sitter her - er nysgjerrig på hvilken måte jeg evt får merke dette vulkanutbruddet? Om jeg i det hele tatt får merke noe?
Ser at prognoser viser at noen aske vil komme hit også i løpet av de første dagene......
Hva annet kan jeg gjøre, enn å vente og se? Og - så forholde meg til det som skjer?


En ting er ihvertfall sikkert - at undergangen  er nær og dommedag nær forestående, det tror jeg ikke noe på!!!



0 kommentarer: