lørdag 10. april 2010

Takk for at det finnes menn.....

Omsider kom jeg meg ut for å skifte hjul på rusthaugen!
Arbeidsplan:
  1. Hente reservehjul
  2. Løsne muttere
  3. Jekke opp bilen
  4. Skru ut mutrene og ta av hjul
  5. Sette nytt hjul på plass
  6. Skru til mutrene
  7. Jekke ned bilen
  8. Trekke til mutrene
Det som skjedde og problemløsning:
Alle mutrene satt bom fast, men litt spraying med rustløser gjorde at jeg fikk løsnet 3 av 4.
Den 4. satt bom dørgende fast uansett hva jeg gjorde.
Heldigvis er det noen som flytter sånn pøh om pøh inn i naboleiligheten, en der fik jeg hjelp. Han var sterkere i armene , enn hva jeg min tyngde utgjorde på krysset!!
Når alle mutrene var skrudd av, så satt hjulet helt fast allikevel. Masse rust tydeligvis!
Jeg sparket, slo, banket, reiv og sleit, sprayet alle tenkelige steder med rustløser - uten virkning!
Jeg fikk en idè om at med hjelp av et kubein, så kunne jeg brekke hjulet løs. Men jeg har ikke noe kubein. Så de innflyttende naboer fikk en forespørsel om de hadde et kubein å låne vekk. Mannen stilte opp igjen, ga felgen noen spark, og under over alle under - det løsnet!
Ellers fungerte arbeidsplanen min.

0 kommentarer: