tirsdag 1. mars 2011

Legebesøk

Nå har jeg truffet på en lege som snakker meg trill rundt!

Forrige uke var det div. jeg ønsker å 'drøfte' med fastlegen min.
Som hos fastleger flest, var det litt ventetid og jeg foreslo at jeg kunne få en time hos turnuslegen i stedet.

Jeg la fram 'problemet' slik jeg så det, fortalte om symptomer og hva jeg opplevde. I min lille enfoldighet hadde jeg noen tanker om at jeg ville få beskjed om at dette ikke var noe å bry seg med.

Jeg ber pent om å få slippe å bli innlagt på sykehuset. "Hmmm" sa han.
Så foreslo han en halvhastehenvisning, dvs få en time til poliklinisk vurdering innen to uke inkl postgang.
I det jeg skulle gå, sier han: " Dukker det opp noe, så må du bare ta kontakt og komme igjen."

I dagene som har gått etter det, har det gått opp for meg at det er blodtrykket som ikke er helt ok og det plager meg endel.
Så - i dag en ny telefon til legesenteret og jeg ba om en time i dag, bekreftet at jeg også i dag kunne gå til turnuskandidaten.
Jeg fortalte om mine "nye"  funn, at jeg hadde tatt en ekstra Diural i går ettermiddag og at det hjalp sånn delvis. Blodtrykket ble målt flere ganger. Selv om det sank litt fra måling til måling, var det endel høyere enn den morgenen jeg var der forrige uke etter å ha hatt to dager ferie.
Igjen ba jeg om å få slippe sykehuset.
"Selvfølgelig" sa han og smilte pent.
Etter en helsjekk, ble vi enige om å øke litt på Selo-zok igjen  og at jeg tar litt diuretica også på ettermiddagen.

I det jeg skal gå, smiler han pent og sier at jeg bare må ta kontakt og komme igjen om det skulle dukke opp noe mere eller det er noe jeg lurer på.
Tilslutt legger han til: " Du får jo snart en time på poliklinikken til vurdering og du kan selv fortelle hva som har dukket opp etterat henvisningen ble sendt, så tar de nok vare på deg!"

I kveld er blodtrykket til å leve med og jeg sitter fortsatt med en følelse av at jeg har truffet på en lege som lytter til meg, men samtidig snakker meg trill rundt.

Gleder meg til de to neste dagene på jobb!!

0 kommentarer: