søndag 20. mars 2011

Bankkort og magnetstripe

Hvordan i all verden kan en bensinstasjon som er åpen 24timer i døgnet og ligger rett ved siden av E18 i Sverige unngå å ha chipsavlesning av bankkort?
Joda, jeg presterte å avmagnitisere bankkortet mitt i Stockholm i går. Min datter sa at jeg hadde satt veska der jeg ikke burde ha satt den, men - jeg brukte bankkortet etterpå, både i butikk og minibank. Jeg brukte det i en butikk i dag, før jeg kjørte hjemover.

Så - fylte jeg en nesten tom tank full med diesel på ovenfor nevnte bensinstasjon. Og - bankkortet fungerte ikke!
Kontanter: 40sek!
De folkene der krevde at jeg ringte noen som hadde svensk bankkort og at 'denne/disse' betalte regningen min. Jeg kjente ingen med svensk bankkort!
I stedet etterspurte jeg mangelen på chips på terminalen deres.

De ringte sjefer både her og der, og jeg tror ikke de fikk noen vettug hjelp.
Jeg bare observerte at de ble rødere og rødere i ansiktene og mere og mere svett.

Det merkelige var at jeg ble ikke stresset av de. Jeg følte at det liksom ikke var min skyld at jeg ikke fikk betalt?
Samtidig så jeg for meg litt action på en eller annen måte.
n
De testet kortet på terminal etter terminal, uten at magnetstripen fungerte.
Tilslutt (etter 28 min.) var det ei som kom på at de kunne forsøke å taste inn visakortnr på en terminal.
Det fungerte.

Så da fikk jeg kjøre videre.

I morgen må jeg nok en tur i banken.

0 kommentarer: