mandag 10. oktober 2011

Lurven Tarjei

Nå begynner han å slå seg til ro. Han ser på Emil og lærer av han. I går kveld oppdaget jeg Tarjei på sofaryggen der han satt og så ut, men da jeg snakket til han, forsvant han.
Han ligger mye og 'gjemmer' seg om dagen, men går jeg på kjøkkenet og sier "Go'bit" er han den første som dukker opp.
Litt utpå kvelden legger han seg i nærheten av trappa, slik at han kan passe på meg når jeg skal legge meg. Han kommer etter opp og løper inn på soverommet og sitter litt i vinduet og kikker ut. Nå kan han ligge under dyna utenat jeg trenger å klø han.
I kveld har jeg fått han til å hoppe opp på fanget mitt og bli sittende. Årsak: Han er veldig svak for kattegodis.
Det er nok å riste esken, så kommer han. Etterhvert fikk han ikke godis, men bare kos og det var like greit.
Nå ligger han ved siden av stolen min og maler bare jeg snakker til han.
Emil oppe i alt dette?
Han går sine patruljerunder på soverommet om natta og legger seg til å sove ca en halvmeter fra den andre, uten at noe  spes skjer. Eml er ingen elsker av kattesnop og kikker bare dumt på Tarjei når han sniker.

0 kommentarer: