onsdag 15. september 2010

Litt av hvert her og nå

Tine har endelig skjønt litt.
Nå produserer de lettrømme i 110 ml beger, noe som er en stor forskjell på 3 dl begre som har vært vanlige.
Et beger på 110 ml  er mere forenlig med en person i husholdningen.
Men igjen tar Tine feil. En enslig trenger ikke 4 sånne begre, hvorfor ikke levere i 2 pack?
Jeg ser jo at lettrømmen blir levert i tilsvarende pakninger som youghurt, men youghurt er litt mere daglig forbruk enn rømme?

For et par uker siden fikk jeg et to dagers kurstilbud stukket i hånden med spørsmål om det var noe som jeg hadde interesse av/var noe jeg kunne tenke meg?
Jeg leste informasjonsikkerhet og personvern. Jeg leste kursinnholdet. Jeg meldte meg på kurset, fordi dette er noe jeg arbeider med akkurat nå.
Det jeg selektivt ikke leste var at det stod instruktørkurs i informasjonssikkerhet. Heller ikke leste jeg det som stod i kursinnholdet om hvordan drive opplæring i egen virksomhet.
Uansett - nå er jeg instruktør i informasjonssikkerhet, og det kjennes veldig godt.
Igjen har jeg fått bekreftet at går jeg på kurs, så får jeg mere å gjøre!
For ordens skyld - den som leverte meg kurstilbudet hadde heller ikke oversikten over hva det innebar.

Denne uka oppleves som litt som en 'helvetesuke'.
I utgangspunktet var avtalene for uka lagt. Mandag var egentlig grei, det bare dukket opp et møte tidlig på morgenen og en time hos legen like etterpå, gjorde dete hele litt sånn i hurten og sturten.
Kurs tirsdag og onsdag medførte at jeg 'flyttet' tirsdag som arbeidsdag til torsdag, uten å sjekke avtaleboka.
Så i morgen har jeg full avtale bok og  - heldigvis- i lunsjpausa - en avtale med KLP for pensjonsberegning. Dette går hvis jeg forlenger lunsjen med 15 min.

Fredag hadde jeg planer om å sove lenge sov. Men av og til er det noe som skjer, som jeg gjerne vil ha med meg. Dermed var det jobb fra kl. 13 - 15.  Da fylte jeg like gjerne opp dagen med andre avtaler!

Så har jeg en dag til gode som fri senere. Men neste fredag - det er fridag!!

Ellers har jeg det bra.

0 kommentarer: