lørdag 22. mai 2010

Har fått litt 'oppklaringer'......

Den gang da jeg fikk infarct hadde jeg skikkelig vondt i høyre skulder.
Sist høst var det de samme smertene - og at nitroglycerin dempet de, som gjorde at jeg gikk til legen - det resulterte i 3 stent.

Etterpå har jeg også harr mye vondt i høyre skulder + div brystsmerter. Nitroglycerin eller Paracet har stort sett hjulpet, men jeg har  aldri funnet ut om Nitrto'n har hjulpet reelt eller pga troen.
Og redselen har ligget der og ulmet hele tiden.
Det var min begrunning til å be fastlegen søke om nytt rehab-opphold på Feiringklinikken.

Innkomstdagen hadde jeg test av lunger (Spirometri) kondisjonstest og belastnings-EKG.
Før belastnings-EKG fikk jeg beskjed om å presse meg mest mulig slik at evt 'feil' kunne oppdages.
De fant ingenting som kunne tyde på noe galt nå, selv om jeg fikk smerter både her og der under testen.

Men - i løpet av de treningsøktene vi har hatt resten av uka, har jeg/de registrert:

  • smerter i høyre skulder
  • smertene fremkalles av bevegelser
  • øvelser som gikk uten problemer for drøye 1,5 år siden, lar seg ikke gjennomføres
  • det er mye mindre bevegelse i høyre skulder , enn i venstre
  • høyre skulder henger lengre ned enn venstre
Konklusjon:
  • forkalkninger i høyre skulder er blitt mye verre
Tiltak:
  • gjøre øvelser opp mot en viss smertegrense
  • gjøre alternative øvelser

Virkelig bra jeg fikk et nytt opphold!!

0 kommentarer: