onsdag 13. juli 2011

Oppdatering 13. juli 2011

 Siste halvannet året har jeg fått tiltagende smerter i ledd og muskler. Dette har jeg satt ord på både da jeg var på rehab for ett år siden og felere ganger til fastlegen + også til en overlege på lokalsykehuset. Det hele har endt med at jeg måtte godta at jeg stadig ble mere sliten og ikke orket mere + en henvisning til rheumatolog (får en time utpå høsten angang).
 Dette bildet sier meg: "Freedom is just another word for nothing left to loose.........."..........men det stemmer ikke!
 For ca 2 uker siden begynte jeg med nitrotbl i depotform og oppdaget at generelt hadde jeg endel mindre smerter, no  som ga meg mere overskudd i kombinasjon med en gradert sykmelding.
 For en uke siden var jeg på Preventiv kardiologiavd på Ullevål sykehus. Selv om det meste var lite tilfredsstillende, så har jeg i etterkant funnet ut at noe av det smarteset jeg har gjort i det siste, var å takke ja til de samtalene. Jeg fikk bl a beskjed om at de statinene jeg brukte i den dosen jeg hadde, ikke skulle brukes pga bivirkninger på muskler og skjellet og at jeg øyeblikkelig skulle skifte medisiner.
 Lørdag oppdaget jeg at jeg hadde enda mere energi til å være sosial med andre mennesker. Søndag morgen våknet jeg uten å ha vondt i rygg og bein. Siden er det bare blitt bedre og bedre.
 Mandag kunne jeg ta den gamle runden på 3,5 km på en tid som ikke var så hakkende gal utfra at all trening det siste halve året har gått treigere og trigere og  medført at jeg i stedet for å få overskudd, har gått hjem og sovnet. Attpå orket jeg en liten tur på 40 min med Jenny senere å kvelden.
 Et havrehjerte - kan ikke sammenlignes med mitt!
 En illustrasjon av mine egne 'pigger' ifht omverdenen.



I ettermiddag gikk jeg i 11,5 km med to pauser på tilsammen 30 minutt og brukte 2 timer på hele turen.
Sist jeg gikk samme runden (sist høst), hadde jeg store problemer med å gå etter å ha kommet halvveis.
 

Så nå sitter jeg her - opplagt og veldig fornøyd!
Den timen hos rheumatolog skal jeg forholde meg til, når jeg får en bestemt tid. Er jeg like bra da, som nå, avbestiller jeg den.

0 kommentarer: