tirsdag 3. mai 2011

Vår, slekt og slike ting

Nå poster jeg noen foto av gjestene på frømateren. Det ser ut som om de trenger mye mat i disse dagene.

 I dag tidlig lå et litt snø som smeltet vekk veldig fort. dette bildet ble tatt 7.50
 For ca en uke siden fikk jeg en telefon fra en fetter. han husket at jeg i en begravelse i begynnelsen av januar hadde snakket om slektsforskning.
 Nå hadde han fått en mail fra en slektning i Amerika; men - slektsforskning er ikke hans store interesse, så han sendte alt over til meg:-)
 Hva slags slekt? To søsken av min tippoldefar reiste over dammen i løpet av siste halvdel av 1800-tallet.
Nå er de blitt mangetallige og har klart å snust opp noen slektninger i Norge. De ønsker hjelp til å finne alle nåværende slektninger med tanke på Norgesbesøk til sommeren 2012.
Jeg har sporet de lenger bakover - til finneinnvandringen. Dette skal jeg jobbe videre med og fortsette å fore de med div.
I tillegg har jeg 'funnet' en fetter av min mor som også blir med på å finne alle de som finnes/fantes:-)

De 'over there' har en 'famileifoto greie'....... jeg scannet noen foto og d ee rogså satt inn på sidene.

http://larsonlarsenfamily.smugmug.com/GenealogyofLarsonLarsenFamily/Larson-Larsen-Family/16576145_AHnBz#1272541126

0 kommentarer: